Světla
Světla
Pomineme- li již dříve zmíněné lemy a mračítka, je možno "tunovat" ještě několika způsoby.
Zadní světla - (krycí plast) lze možno přestříkat speciální barvou ( modrou červnou červenou), kterou můžeme pořídit u firem prodávající autodoplňky. Zaručí efektivní jednotný vzhled, a při rozsvícení světla však stále zůstává původní barva (důležité z hlediska bezpečnosti). Dáváme však pozor při zatmavování odrazek, na to jsou zákony a policisté to neradi vidí. Nákladnější je výměna celého světla nebo krycího plastu za jiný, avšak pokud správně vyberete "jedinečnost" vozu narůstá.
Přední světla - můžeme nahradit v optimálním případě bodovými xenonovými výbojkami. Kromě zvýšené svítivosti (což je až trojnásobná) má oproti halogenovým žárovkám vyšší životnost, ale zejména pro tunera nejdůležitější, efektní namodralý paprsek. Rovněž případná celá výměna velkoplošného světlometu za čočky dokáže až neuvěřitelně změnit tvář vozu. Zvažme však nekolik faktů o změnách:
1 - finanční nákladnosti originálních xenonových výbojek, tudíž je potřaba počítat s jistou "přestavbou" elektroinstalace" aby bylo možné zrealizovat energeticky náročné nastartování oblouku ve výbojce. Při výměně za dvouvláknovou žárovku (H4) vzniká rovněž problém ztráty možnosti přepínání mezi tlumenými a dálkovými světly. Avšak svtítivost xenonové lampy se klastická žárovnka nevyrovná.
2 - jestliže opravdu toužíte po namodralém světle, existuje kompromis. jsou jím žárovnky naplněné směsí xenonu a halogenu, v tomto případě nelze však počítat ze stenou souvislostí jako u originálních "xenonek".
3 - nejhorší varianta je - modré plastové krytky, ty mění světlo běžné žárovky na namodralé. Kromě toho je životnost plastu v kontaktu s teplem vycházejícím ze žárovky je diskutabilní, svítivost se snižuje až o 50% !!!!!!!!!!!!!!!!!! A to je nebezpečné!!!!